fredag den 24. august 2012

ALL MADE UP

Idag er en doven-dag - jeg ville have jagtet nogen lækre mennesker på gaden, men vejret var ikke enig. Folk har en tendens til at se knapt så sprøde ud i regnvejr, så måtte bryde min hjerne for at finde et nyt emne. Pludselig slog det mig.

Make-up! Dét ved jeg en ting eller to om!

Som en rigtig girly-girl elsker jeg make-up. Jeg elsker at lege med farver og kombinationer, både på mig selv og andre. Jeg har længe været subscriber på skønne Lauren Luke's Youtube channel hvor hun laver de lækreste tutorials, og så er jeg også helt solgt til BeautyJunkie under LookLab! Jeg går en del op i at kvaliteten møder mine lidt høje krav og behov, så jeg har i en del år svoret til MAC når det gælder øjenskygger pga. deres høje pigmentering (jeg har ladet mig fortælle at der er 80% farvepigment i en MAC øjenskygge, hvorimod der er under 20% i fx Rimmel... See my pointe?) - Maybelline kan dog også gå an, men skal jeg være sikker på det holder hele natten, er det MAC jeg bruger.

Se venligst bort fra mascara-afsmitningen på øjenlåget - det er the curse of long eyelashes ;)

Udover den ekstreme mængder fregner, kan I på billedet se min hverdags-basis make-up. En absolut nude øjenskygge (selvfølgelig med primer under, men det kommer der et separat indlæg omkring!), simpel sort kohl eyeliner og en god mascara. Lige idag har jeg også brugt både concealer under øjnene og en let pudder da min hud ikke er glad i øjeblikket - den bliver ekstra "shiny" i perioder, og derfor har jeg altid en compact pudder i tasken :)

Dette indlæg bliver skrevet i min moars lejlighed, da jeg er hundesitter for idag - med den yngste bror på efterskole og både mor og den ældste lillebror ude og føjte er der jo nogen der skal holde øje med kræet... Men jeg gør det gladeligt, for humørmæssigt giver det lille dyr mig så meget. Dem der siger hunde ikke kan tale - de har aldrig selv haft hund! Hunde kan sige så meget uden ord, og de elsker dig betingelsesløst så længe du behandler dem ordentligt.

Min mors lille skønhed ser sådan her ud - han hedder Charlie og er af racen Cavalier King Charles spaniel. På papiret hedder han egentlig Ray Charles, da hans pels er meget sort i forhold til normen på den farvekombination, og vi fik ham da jeg var 15, hvilket gør ham 7 år gammel.

Hvis man står og skal have en familievenlig hund, bør man helt klart kigge ind i en Cavalier's store brune øjne og forelske sig - det er nemlig en af de mest familie- og børnevenlige racer der findes, og er man ikke til store hunde er de helt idéelle - de største hanner plejer ikke at veje mere end 10 kg med mindre de selvfølgelig er tykke. Charlie er i perfekt størrelse og vejer 9 kg. Hvis du vil have en hund der er mere end ivrig for at lystre dit mindste vink, er Cavalieren noget for dig - de lever for at please deres ejer, er ivrige efter at lære (udover basis som sit og dæk har Charlie bl.a. lært at "dø" når man skyder ham, rulle rundt og give high-fives!) og som et plus bider de ikke deres legetøj og bamser i stykker, men passer pænt på dem - Charlie ligger tit og vasker sin yndlingsbamse som var det en hvalp.

Nå, det ser ud til det trækker op (hvis ikke det regner allerede...) - så må heller lige gå en tur rundt om blokken med ham den lille skønne :-) Lad mig endelig vide om make-up posts er dét de unge vil ha', eller om det er helt ude i hampen! ;-)

Until next time,
/M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar